Min Recension Av New Moon!

2009-11-22 @ 19:56:52

Ja, som ni kanske läste i mitt senaste inlägg så var jag på New Moon igår med en kompis och såg den för första gången. Och även idag följde jag med min syster och hennes kompis för att kolla på den med dom. Vilket inte skadade! :)
Tänkte iaf skriva en liten recension om vad jag tyckte om New Moon.


Jag totalt älskar filmen och tycker att den är helt underbar!
Den är så bra gjord och alla scener är så perfekta. Jag tycker att den är mycket bättre ljus och kvalité än Twilight och det är mycket mer Action i den! Älskar scenen då Bella springer in i Edward i Volterra. Det är min favorit från filmen. Men vad säger man om slutet då? Jo, skrattretande eller vad tycker ni andra? ;D
Det är som i en serie och nu måste vi vänta i över 200 dagar till innan vi får se fortsättningen..
Det var lite konstigt och ovanligt slut.. xD
Men så otroligt bäst är den!
Några tårar kom lite var som oxå, men det hör till!
Och jag tycker faktiskt att den är bättre än Twilight.
+ med New Moon: Bättre ljus/kvalité, mer Action vilket gör det mer spännande, bra bakgrundsmusik, nya ''monster'' och mycket spänning under hela filmen och att Bella skriver till Alice nästan varje dag och berättar.
- med New Moon: Slutet, många scener från boken som inte är med som skulle kunnat blivit jätte bra som t.ex i slutet av boken då Jacob hade skvallrat om motorcyklarna, att Bella åker motorcykel med den där killen, Jacob och Bellas nästan kyss och att Edward har en annan bil.
Men annars så är den helt amazing och jag ska absolut kolla en gång till tills den kommer ut på DVD!
Och just nu vill jag bara se den igen, igen och igen även om jag kom hem för 20 minuter sen och kollat på den.
Vad är erat omdömme om New Moon?
Tyckte ni något skulle kunnat bli bättre?

Sen en sak jag måste tillägga, scenen då Bella och Alice möter blickarna i Bellas hall är så befriande på något sätt, att Bella får träffa Alice och ja.. superbra rent ut sagt! <3
Me <3 New Moon


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (Syns bara för mig)

Din blogg/hemsida:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0